21 Mayıs 2009 Perşembe

İspanya, Ukrayna Dayanışması!


Bu sene hakemler büyük maçlara damga vurmaya yemin etmişler. Topluca bi ayin düzenleyip, bişeylere el sürmüş bunlar diye şüphelenmiyo değilim. Chelsea-Barcelona maçı hakemi Ovrebo'dan sonra bu gece Cantelejo'da Werder'İn hakkını yedi zannımca! Hayır Türk insanı duygusaldır, kaybedenin yanında olur. Ben ki Shaktar'ı destekliyordum ve daha iyi oynadıklarının da farkındayım ama hakkettiklerini söyleyemiyorum böyle bir hakem yüzünden. Uzatmaların 20.dakikasında verilmeyen buz gibi bir penaltı var mesela. Son dakikada atılan gole Bülent Bey çok iyi tespit felan desede bana göre gayet goldü.

Diego'nun olmaması Werder'i çok etkiledi açıkçası. Mesut Özil çok etkisiz kaldı bu gece. İyi bir hareket yapıp gol pası verdi ama onda da ofsaytta olduğundan gol geçersiz sayıldı. Werder Bremen'de tek bir iyi oyuncu vardı. Tİm Wiese! 2.goldeki büyük hatasını görmezden gelirsek onu söyleyebiliriz. Eğer o golü yemese penaltılarda çok güveniyordum kendisine...

Maçın 90dakikasına dakikası dakikasına baktık bi alttaki postta. Uzatma dakikaları normal sürenin aksine biraz daha tempolu başladı. Shaktar yine iyi derken Srna sağdan gönderdi ceza yayının üzerine, Jadson vurdu ve gol! Tim Wiese ellerinin arasından kaçırdı ve Almanları yıktı. Dakikalar 96'yı gösteriyordu.

Golün ardından Lucescu'nun öğreticiliği, bişeyleri aşılama başarısı girdi devreye. Takımına skor üstünlüğünden sonra oyunu soğutmayı çok iyi aşılamıştı. Öyle dan dun oynayarak, yatıp 5 dakika kalkmayarak değil. Ayağa paslarla rakibi oynatarak, rahat olmayı deneyerek... Bremenli oyuncular uzatmaların sonuna kadar bön bön izledi rakibi.

Bülent Tulun'un maçı izlemediğini düşünüyorum. Ara ara bakarak yorum yaptı bence. Oyuna henüz girmemiş oyuncudan "az önce oyunca giren" şeklinde bahseden bir yorumcu. Melih Gümüşbıçak uyarınca "haa, girmedi mi daha ya?" diyen biri. Fenaa!

Sonuç olarak; iyi oynayan ve kazanan taraf Lucescu'lu Shaktar Donetsk oldu. Ancak Shaktar'ın kazanmasında hakemin etkisi büyük oldu. Werder Bremenli topçular açık açık ezildi. Acaba bu kupa, Euro 2012'yi almış Ukrayna futbolunun gelişmesi için bir hediye niteliği mi taşıyordu demeden edemedim...

Hiç yorum yok: