14 Mayıs 2009 Perşembe

Fevernova

2002 Dünya Kupası için Adidas tarafından üretilen futbol topu Fevernova. Bugün İETT'de sıcakla boğuşurken ve hatta can çekişirken aklıma "fever" kelimesi geldi. Fever fever derken, Fevernova vardı bi zamanlar dedim içimden. Eve geldim Fevernova yazdım google efendiye. Dolaştım dolaştım dolaştım, yukardaki resim çıktı karşıma. Çok hoş. "Yazmadan olmaz abi" diye giriştim bu post-uma.

Üretilişi ve test edilişi sırasında bin bir türlü eziyet görmüş bir top Fevernova. Sırf 2002 Dünya Kupası'nda golcüler daha iyi asılabilsin, kaleciler folloş olsun diye üretildi. Binlerce kez duvarlara vurulmuş. Beckham'ın ayağına o...pu misali atılmış; denesin baksın nasıl, gideri var mı diye. O da acımamış vurmuşta vurmuş, 4800'ü bulmuş ve tam not vermiş.

4 yıl sürmüş Fevernova'nın son haline getirilmesi. Onlarca mühendis çalışmış bu top üzerine. Sanki bir "denek"mişçesine laboratuvar ortamlarında üzerinde oynanmış. Deneyler yapılmış. Yüzlerce, binlerce kez aynı açı ve hızla depik yemiş. Çok çekmiş ama yoldan çıkmamış bu top. Yanlış anlaşılmasın, hep aynı eğriyi takip etmiş demek istiyorum. Diğer toplar gibi dağa taşa gitmemiş.

Çok çekmiş çok çekmesine ama bizim topçulara yaranamamış zamanında. Türk futbolcusunun tekniği süper olduğundan Şenol Güneş şöyle demiş: "Tekniği fazla olan takımlar Adidas'ın yeni toplarından olumsuz yönde etkileniyor." Adamlar sana özel top yapıyor. Beckhamlar, Buffonlar, Ronaldolar, Henryler mest oluyor ama Hasan Şaş'ın, Hakan Ünsal'ın, Hakan Şükür'ün beğenmiyor. Tekniği zayıf bir top olup çıkıyor. Hay anasını ya, FIFA çok ayıp etmiş bizim takıma. Neyse ki herşeyi alt edebilecek kapasitede ki Türk futbolcusunun tekniği Fevernova'yı da köşeye sıkıştırıp 3.lüğü kapıyor. Konumuz Türkiye'nin 3.lüğü değildi ama ona da değinmiş olduk.

Öyle işte... Kiminin bu top için delirdiği, kiminin balon diye b.k attığı bir dünyada yaşıyoruz. Fevernova'da yapsan yaranamazsın bunlara.

Hiç yorum yok: