Hafta sonları yaşadığımız yoğunluk sebebiyle son 2 yarış haftasını boş geçtik blogda. Malesef yarışları izleyemedim. Buna rağmen Vettel'in Çin'de kazandığı 1.lik dışında pek bi kaybım yok zannedersem. O yarışı izlemeliydim. Bahreyn'de Brawn'ın "can sıkmaya başlayan üstünlüğü", yarışı kaçırmama üzülmemek için en büyük sebep.
Ancak daha önemli gelişmeler var Formula 1'de. Brawn'ın "can sıkmaya başlayan üstünlüğü"nden bahsettik. Sadece Brawn'da değil aslında. Toyota ve Red Bull'da dahil buna. Sezonun başından beri süregelen difüzör tartışmaları FIA'nın kullanan takımlar açısından olumlu karar vermesiyle biraz olsun duruldu.
Buna rağmen kafaları karıştıran birçok gelişme yaşanmaya devam ediyor. KERS tartışmaları, McLaren'de yaşanan gerginliğin ardından (Hamilton'a yapılan suçlamalar ve yarışlardan men edilme uyarıları) şimdi de açıklanan 2010 sezonu kuralları yüzünden sıkıntılı günler başladı.
Gelecek sezonda takımlara konulan bütçe kısıtlamasından dolayı Ferrari ve BMW-Sauber takımlarından çatlak sesleri yükseliyor. Kurala göre 2010 yılından itibaren, isteyen takımlar sezon başında bir bütçe belirleyecek ve bu bütçeyle sezonu bitirmeye gayret edecek. İsteyen ekipler ise fazlasıyla bütçe kullanabilecek. Bütçe sınırlaması kuralının doğuracağı en büyük sıkıntı ise 2 farklı grubun meydana gelebilecek olması ve mücadelenin azalma ihtimali. Açıklanan bu kural üzerine. 2 ekipte F1'den çekilebileceklerini belirttiler fakat FIA Başkanı Max Mosley bu açıklamalar karşısında tavrını korumaya devam ediyor. Ferrari olmadan da F1 olur diyen Mosley bakalım şimdi ne yapacak.
Gelecek sezon için getirilen diğer büyük değişiklik ise puanlama konusu. 2010'dan itibaren daha çok yarış kazanan sürücü şampiyon olacak. Bu sezon başında da düşünülen kural değişikliğini ilkin sevsem ve onaylasam da şuan için hiç sıcak bakmıyorum. F1'i daha iyi heyecanlı hale getirmeye çalışan FIA bence TFF gibi dibe ilerleme yönünde başarıyla hareket ediyor.
Bakalım gelecek günler nelere gebe olacak, takibe devam...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder