8 Mart 2009 Pazar

Ferrari F60






- Yeni aerodinamik düzenlemelerle araçların yaklaşık 4 saniye kadar yavaşlayacağı
- Kullanılmaya başlanılacak olan slick (oluksuz) lastiklerin bu 4 saniyenin 3 saniyesini geri kazandıracağı
- KERS sisteminin toplamda 40 kg civarında olacağı ve bir turda 6 saniye boyunca ekstradan 70-75 beygir güç sağlayacağı.
Arabanın özellikleri arasında... Forumlarda gezerken gördüklerim arasında; ön kanadın zayıf olduğu belirtilmiş. Hatta Massa'nın ilk sürüşünden çatlamış bir kanat fotosu var ki onu koymadım bilerek buraya, nasılsa düzeltilir. Zaten fabrikasyon hatası diye bir açıklamada gelmiş. F60'da ilginç reklam koyma denemeleri yer almış. Egsozun bulunduğu yere neredeyse bütün sponsorları yerleştireceklermiş.
Ferrari fanları tarafından (genel olarak) beğenilmiş durumda F60. Arka kanatla ön kanadın zıt bir durumu olması sebebiyle yadırganmış olsa da beğenilen bir araç oldu yeni Ferrari.

Bunlarda Resmi Bilgiler

F60

F60, Ferrari'nin Formula 1 Dünya Şampiyonası'nda mücadele edeceği 55'nci araç olacak. Aracın ismi, İtalyan ekibinin 1950'den bu yana düzenlenen yarışlara katılımının 60 yılını kutlamak için özel olarak seçildi. Fabrika içinde 660 kod ismini taşıyan yeni araç projesi, bu yıl hayata geçirilecek olan ve birçok yeni parça ve tasarımın yeraldığı değişiklikleri Ferrari'nin nasıl yorumladığını gösteriyor.

ŞASİ

- Karbon fiber ve petekli komposit yapı
- Boylamsal yerleştirilen Ferrari vites kutusu,
- Yarı otomatik sıralı elektronik olarak kontrol edilebilen vites kutusu - hızlı vites değiştirme özelliği
- Vites sayısı 7 + geri
- Brembo karbon fiber disk frenler
- Bağımsız süspansiyon, ön ve arkadaki yayları harekete geçiren itme mili.
- Ağırlık (su, yağlar dahil) 605 kg.
- BBS tekerler (ön ve arka) 13 inç
- Ferrari'nin Magneti Marelli ile ortaklaşa geliştirdiği Kİnetik Enerji Geri Dönüşüm Sistemi.
- Bu seneki kural değişikliklerin dolayı, yeni aracın şasisinde, son birkaç yıldır gördüğümüz oluklu açıklıklar yer almıyor.

ÖN KANAT
Ön kanat geçmiş yıllarda kullanılanlardan çok daha geniş ve ağırlıklı olarak yan elemanlar üzerinde geliştirilmiş. Şaside daha önceki yıllarda Ferrari araçlarının karakteristiği olan oluklu açıklıklar yer almıyor. Yeni kural değişikliklerine göre yapılan tasarım doğal olarak iç dizayn safhasında da köklü değişikliklere yol açmış. Sidepodlar ve koruma elemanları bunların başında geliyor. Açıklıklar ebad olarak azaltılmış ve geriye doğru çekilmiş. Üst ve arka elemanlar ise hava çıkışına yardımcı olması için daha geniş tutulmuş.

ARKA KANAT
Arka kanat ise geçmişe göre daha yüksek ve daha dar. Difüzer ise daha arkaya kaydırılmış. Üst ve arka elemanlar ise hava çıkışına yardımcı olması için daha geniş tutulmuş.

MOTOR VE ŞANZIMAN
2009 düzenlemelerindeki en ciddi değişikliklerden biri de, takımlara Kinetik Enerji Geri Dönüşüm Sistemi'ni (KERS) kullanma imkanı verilmesi.

F60 üzerindeki KERS, Ferrari tarafından Magneti Marelli ile ortak olarak tasarlandı. Cihaz şasinin arka kısmı üzerindeki motorun üzerine yerleştirildi. Sistemin idaresiyle Gestione Sportiva ilgileniyor.

Şanzıman aracın aerodinamik etkinliğini optimize etmek için yeniden tasarlandı. Vites kutusu kabı karbondan ve boylamasına araca yerleştirilmiş durumda. Ayrıca Brembo tarafından tasarlanan çap ölçerlerle yeni bir fren sistemi mevcut.

Bu yıl FIA ve Formula 1 Takımlar Birliği (FOTA) tarafından uygulanacak diğer önemli kural değişiklikleri takımın operasyonel maliyetlerinde kaydedeğer bir düşüş oluşturmayı amaçlıyor.
F60'ın motorunda izin verilen değişiklikler iç borularda, enjektörlerin yerlerinde ve egzostun konfigürasyonunda görülüyor.

Bu yıl motorların ortalama ömrü 2 bin 500 kilometre olarak tahmin ediliyor, devir limiti ise 18 bin rpm olarak açıklanmıştı.
kaynak:turkiyef1.com

1 yorum:

Marty dedi ki...

ön kanat fazla mı büyük olmuş ne
ark kanat da çok yukarda olmaz böyle :D