12 Şubat 2009 Perşembe

Apandist Boku!


Bundan 3 gün önce bir ağrıdır aldı karnımı.. Gazım var heralde derken önce bi gaz giderici aldım. Buna rağmen ağrı gittikçe şiddetlendi ve üstüne birde ağrı kesici içtim. Bu arada bide yemek yedim, geçer heralde du bakalım diyerekten. Hmm.. Bakalım apandistden şüphelenince neler yapılmamalıymış..

*Ağrı kesici almak
-Karına sıcak havlu ya da su koymak
*Katı ya da sıvı besin almak
*İshal ya da kabız olduğunuz için ilaç almak.

Evet yıldızlı olanları yaptık ve artık ağrıdan ağzımı açamayacak dereceye geldiğimde, yeter doktora gidelim diye babama taksiyi arattırdım. Hemen doktora gidildi. Kanıma bakıldı ve lökosit oranı 111 çıktı. 3 serum yedim. Ardından tekrar bi kan tahlili yapıldı ve ameliyat kararı verildi. Gecenin 1'inde ameliyata girildi. Eh tabi, şuan "çok şükür" yaşıyorum ve iyiyim..

Apandist oldup olmadığını anlayabilmek için:

-Ağrının merkez noktası karnın sağ alt tarafıdır ama ağrı ilk olarak göbek çevresinden başlar ve daha sonra yayılma gösterir. Bazen sırtta da ağrı gözlenebilir.
-Ağrılarla birlikte mide bulantısı ve kusma, görülür.
-Tuvalet ihtiyacını karşılarken ağrı hissedilir.
-Ateş bazı kişilerde az olmakla birlikte bir takım hastalarda da şiddetli olduğu görülmüştür.
-İshal ya da kabızlık görülür.
-Ağrı ve ateş şiddetlendiğinde apandist deliğinin büyüdüğü görülür.

Aman dikkat arkadaşlar..

Not: resim çok alakasız. hoşuma gitti napim. hasta adamız idare edin:d

Hiç yorum yok: