24 Eylül 2008 Çarşamba

Formula 1 Singapur Grand Prix#3




Singapur GP yaklaşırken bilgilerde yayınlanmaya başladı. trf1 sitesinden pistin bilgilerini koyayım dedim şureya:
Pist Bilgileri Pist uzunluğu: 5.1 km / 3.1 mil Pist tipi: 80% geçici olarak trafiğe kapatılmış cadde; 20% özel olarak hazırlanmış pist

Tur sayısı: 61
En hızlı virajlar: 22/23 - Sola doğru dönülen bu virajlar 3 vitesle geçilecek ve çıkışta araçlar yüksek bir hız yakalayacak
Lastikler
Singapur, lastikler açısından daha çok Monako'ya benziyor. Yeni cadde pistindeki yol tutuş seviyesi muhtemelen düşük olacak. Dolayısıyla Bridgestone takımlara yumuşak ve süper yumuşak lastikler verecek. Bu lastik kombinasyonu Monako, Budapeşte ve Valencia'da da kullanılmıştı. Bu lastikler, hafta sonu başında oldukça yeşil olan pist yüzeyinde iyi bir kavrayış sağlayacak. Bununla birlikte diğer geçici cadde pistlerinde olduğu yarışa doğru pistin kauçuklanmasıyla yol tutuşu da artıyor.
Aerodinamikler
Monako'nun ardından Singapur sezonun en yavaş ikinci pisti gibi görünüyor. Takımlar bu yüzden, frenlerde aracın denge ve istikrarını korumak, viraj çıkışlarında çekişi azamiye çıkarmak için aracın yol tutuşunu maksimize etmek ve iyi bir hızlanma sağlamak için yüksek downforce pqaketiyle mücadele edecek.
Frenler
İlk simülasyonlara göre burada, Melbourne'dekine benzer olarak frenlere önemli görevler düşeşecek. Fren keskinliği açısından değil de düzenli olarak fren pedalına basılacağından dayanıklılıkta bir sorun çıkmaması önemli. Bu nedenle de etkin bir fren soğutma sisteminin olması şart.
Süspansiyon
Yeni bir piste çıkarken yapılacak en zor işlerden biri de süspansiyon ayarları. Bununla birlikte, büyük bölümü düşük hızda geçilen virajlardan oluşan bir cadde pisti için, mekanik yol tutuşu her zaman önemlidir. Takımlar, yavaş virajlardan temiz bir şekilde çıklamalarını sağlamak ve tümseklerden ideal şekilde geçebilmeleri için pilotlara yeterince yumuşak bir süspansiyon vermek için çok çalışmak zorunda kalacak.
Motor ve vites kutusu
Cadde pistleri, ortalama hızın düşük olması nedeniyle motorlar açısından genelde pek zorlayıcı olmazlar. Bununla birlikte araçlar sürekli dur/kalk tarzında gideceği için motor da belli bir noktaya kadar baskı altında kalabilir.
Hızlanmayı ve düşük hızlarda motoru optimize etmek için birbirine yakın vites oranları kullanılacak. Takımlar, düşük devirlerden iyi bir tork elde etmek için de pist üzerinde çalışmak zorunda kalacak.
Araçlar bir turu 1dk 45sn gibi bir zamanda geçecekmiş. Ancak oralarda yağmur mevsimi yaşandığından dolayı hafta sonu boyunca yağmur beklendiği belirtilmiş. Hem gece yarışı, hem yağmurlu hava; heycana bak!!
- Cuma gününe baktığımızda hava sıcaklığı 29 dereceye kadar çıkabilir ancak fırtına ve yağmur etkili olacak. Yağmurun tüm gün boyunca aralıklarla sürmesi bekleniyor. - Sıralama turlarının yapılacağı Cumartesi günü de bir önceki gün gibi sıcak ama oldukça yağışlı geçecek. Hava sıcaklığı 27-28 derece civarlarında tahmin ediliyor. - Büyük heyecanın yaşanacağı Pazar günü hava sıcaklığı aynı ve yağmurun daha şiddetli olacağı tahmin ediliyor. Pist her ne kadar ışıklandırılsa da güneş ışığının olmaması ve yağmurun görüş açısını daraltması nedeniyle çok ilginç bir yarış izleyebiliriz.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Eline Sağlık Blog Güzel Olmus :):)

arnawut dedi ki...

eyv:D