29 Aralık 2009 Salı

Euro 2016! Gereksiz Tartışmalar!


Aslında söylenecek tek bir söz var, "Şu olaya milli bir gözle bakın!" Ancak şehirlerin ve stadların açıklanmasının ardından, "herkes biz neden yokuz?", "federasyon objektif değil!" gibi tepkiler koymaya başladı. İlk olarak Trabzonluların tepkisiyle karşılaştım. Düşüncemi kısa 2 cümleyle, gruptaki insanlara aktardım ancak cevaplar benim de taraflı konuştuğum şeklindeydi ve bende kendimi açıklamaya çalıştım, aynen yapıştırıyorum;
Ben koyu bir Galatasaray taraftarıyım ama anlatmaya çalıştığım şey ile takımımın hiçbir alakası yok. Şöyle düşünürsek: Aslantepe diye bir proje olmasaydı takımımın stadında asla maç oynanamazdı ki oynansa ne olur? Kulübüm para mı kazanır? Bilet paraları zaten TFF'ye gidiyor vsvs.(yanlış bildiğim olsa da önemli olan bu düşünce de olmadığım)
Ben Galatasaraylı olmama rağmen fb stadının da şampiyonada yer almasını istiyordum ama gel gör ki stadın bulunduğu konum itibariyle böyle bir org.u kaldırması çok zor. Tuttuğum takım ile alakası olmadığını anlamışsınızdır umarım. Şu kutuplaşma meselesine gelirsek, öncelikle sizin düşüncenize(doğu neden ayrı?) olan yanıtımı vereyim: Hergün şehit verdiğimiz bir bölgeye böyle bir organizasyonun verilmesi ne kadar doğru olurdu size? Batı bölgelerinde de olabilir diye düşünenler olacaktır ki haklıdırlar ama hangi UEFA görevlisine bunu açıklayabilirsin? Türkiye zamanında Avrupa kulüplerinin gelmek istemediği bir ülke konumundaydı, bir İsrail muammelesi gördüğümüz zamanları hatırlarım. (juventus) Neyse şu durumda doğu ayrı tutulmuştur normaldir. He Trabzon'un bu org'a dahil olmasını isterdim. Futbolla yatıp futbolla kalkan bir şehir sonuçta ancak diğer illerdeki ilgiyi daha da arttırmak, futbolun dahada gelişmesi açısından o illeri bu org'a dahil etmekte akıllıca. Ayrıca tanıtım, dağılım vs açısından bu şekilde daha uygun görülmüş demek ki haklılarda. Aslında kutuplaşma derken ne düşündüğüme gelirsem: Türkiye'de yapılan bir olayda neden illa birileri ters düşüyor, neden herkes destek olmuyor, demek istemiştim:) neyse yanlışımız varsa affola iyi geceler saygılar...

Bu şekilde düşünüyorum ve futbolla alakası olsun olmasın, her insanın da bu şekilde düşündüğünü tahmin ediyorum. Herkesin böyle düşünmesi gerektiğini de son cümlemde belirtmişim.

Ama bugün ne oluyor? fb yönetimi TFF'ye veryansın ediyor. Azizin uşağı fenerasyona, yaptığı doğru bir işten snra gider yapıyor ve demagoji yaparak kendini haklı göstermeye çalışıyor. Hiç gerek yok böyle şeylere. Seçilenlerle seçilmeyenlerin farkını sormuşlar. Ne gerek var yahu böyle sorularla ortalığı bulandırmaya. Ne farkeder yani? Kadıköye maç verilseydi ne olacaktı? Ego tatmini, Kadıköy esnafının karnını doyurmaca, belediyeye para girmece vs vs.
Ben bu düşünceyi anlamış değilim arkadaş...

1 yorum:

Gala's dedi ki...

Bunlar ülkeyi değil kendini düşünüyorlar. Bencil herifler.

Altından bokludere geçen kuş cennetinde maç oynatıp ülkeyi rezil mi edicez ? Ne otopark var ne düzgün yollar. Gecekonducular..

Trabzona ise hiç girmiyorum. Onun açıklanması skandal olurdu. Yedek şehir olması bile çok. Orası kasabadan farklıdır benim gözümde.