Bu aralar yazamıyorum eskisi gibi sık sık. Aslında yazacak çok şey var ancak vakit bulamıyorum. Hafta sonu Türkiye, Galatasaray ve bizler için çok önemli bir spor olayı 2.senesine start verdi. Her ne kadar medyamızın yoğun ilgisizliği dolayısıyla halkımızın birçoğu habersiz olsa da GSTV'den izledik Superleague Formula'da sezonun ilk yarışını.
Önce bilmeyenlere biraz, ufacık, minicik bi bilgilendirme yapalım. Superleague Formula geçen sene başlamış olan bir Formula serisidir. Futbol takımlarına hiçbir maddi kayba uğramadan tanıtım yapma imkanı doğmuştur. Avrupa'dan, Amerika'dan, Asya'dan takımların bulunduğu bir seri oluşturuldu. Türkiye'den de Galatasaray bu seriye davet edildi. Geçtiğimiz sene takım arabası dizaynı için özel bir yarışma yapıldı bildiğiniz üzere. Klasik parçalı bir formula arabasına sahibiz. Geçen senenin aksine, başarılı olan takımlara para ödülleri de veriliyor artık.
Bu sene geçen seneye göre 3 yeni takım geldi SF serisine. Lyon, Midiland(Danimarkalı:) ve Sporting Lizbon. Ayrıca şampiyona 6 ayaktan oluşuyor.
Hafta sonu programı şu şekilde. Yarış 45'er dakika + 1 turluk 2 bölüm üzerinden yapılıyor. Birde 3. ama şampiyonadan ayrı olan bir kısım var ona sonra değiniriz. Sıralama turlarında alınan derecelere göre yapılıyor ilk bölüm. 2. bölümde ise ilk yarışta alınan derecelerin tam tersine bir sıralama oluşturuluyor. İlk bölümü 1.bitiren takım, 2.bölüme sonuncu başlıyor mesela. Yarışlarda hareketli start uygulaması var ki bence en zevkli özelliğinden biri bu şampiyonanın. Formasyon turunun sonunda start çizgisine gelirken, araçlar yavaşlayıp gride yerleşmiyor. Aksine hızlanarak yarışa başlıyorlar.
Yarışı bitiren tüm takımlar puan alıyorlar SF'da. Puanlama 50-45-40-36-32-... şeklinde devam ediyor. Bunun sebebi rekabeti arttırmak ve iddası olmayan takımların yarışı bırakmasını engellemek. Çünkü Formula 1'in altında ki kategorilerde şartlar zor ve araçların tackling(!) i düşük. Yarışın sonunu getirmek bazen şans işi. Eğer puanlama bu şekilde yapılmasa, takımlar araçların durumlarını ve sonraki yarışı düşünerek yarışı bırakabilirler.
3. bir yarıştan bahsettik. Şampiyonadan ayrı bir yarış bu. 2 yarışı ilk 3'te bitiren takımlar arasında düzenlenen 6 takımlık bir yarışma. İlk 3'e de para ödülü var. Amaç show yaparak ilgi çekmek, seriye bir albeni vermek. Bu yarışma sonucunda ilk 3'e toplam 333bin avro para ödeniyor.
Son bir bilgi olarak şunu belirteyim. Şampiyonada yer alan tüm araçlar aynı kalitede. GP2 gibi...
Gelelim pazar gününe. İlk bölüme 12. başladık Magny Cours'da. Yeni pilotumuz Duncan Tappy başarılı bir performans sergiledi. Şansının da yardımıyla 5.liği alarak takıma 32 puan kazandırdı. Bu şans Milan aracının son turda spin atarak pist dışına çıkmasıydı. Yarışın henüz başında Sporting Lizbon'la çok zevkli bir mücadele yaşadık. Yarışa Corintihans takımı pol-pozisyonunda başlamıştı. İlk bölümün, ilk 5'i; Liverpool, Anderlet, Tottenham, Corintihans ve Galatasaray şeklindeydi.
2. bölüme geçmeden önce yarış sırasında kullanılan grafiklere ve kamera çekimlerine değineyim. Yeni bir seri olmasına rağmen grafikleri çok beğendim. Start öncesi grid dizilişini gösterdikleri 3 boyutlu grafik müthiş güzeldi. Kameralarda sorunlar yaşanıyor malesef. Bir ara yarışı sadece board kameralarından izledik. Ancak bunlar 2.senesini yaşayan bir şampiyona için normal diye düşünüyorum.
2.Bölümde ise çok iyi bir Galatasaray izlemedik. İlk bölümde alınan 32 puana razı olup 2.bölümde yarışı bitirmek amacı güden bir takım vardı. 14. başladığımız yarışı 11.bitirdik. 2.yarışta Liverpool takımı çok iyiydi, ilk yarıştaki gibi. Sonuncu başlayıp önlerde bitirme başarısı gösterdiler ve 6.bitirdiler. 2. bölümde Milan 1., Olympiakos 2., Basel 3., Al-Ain takımı 4., Anderlecht 5. oldu. Bu sonuçların ardından Galatasaray toplamda 48 puan adlı ve genelde 10.olarak sezona başladı.
Sezonun 2.yarışı 18/19 Temmuz'da Balçika'da koşulacak...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder