21 Haziran 2010 Pazartesi

Keitamızsın Sen Bizim Canımız

Gündem hakkında yazmayacağımı mı düşündünüz? Olur mu öyle şey hiç eheh.
Her zaman olduğu gibi yine bişeyleri fazlaca büyütüp, yine birilerinin üzerine fazla gidiliyor. Bu seferki kurban Keita. Nasıl Lincoln'ü birkaç haftada kaba tabirle skipattılar, şimdi onun peşinde herkes.

Ben anlamıyorum neyin etikliğinden, hangi saygıdan çerçeveden, kimin ahlakından bahsediliyor. Futbolu da kendi bilmişliklerine, yalancı hayatlarına alet eden kesimden bahsediyoruz.

Futbolda kendini atmak diye birşey var değil mi? Hakemi kandırmaya yönelik hareket? Bunlar var. Ne kadar doğru bilmem ancak bunlar var. İnsanın doğasında var yahu çakallık. Penaltı kazanmak uğruna kendini atan topçu benim gözümde negatif ya da pozitif bişeyler ifade etmiyor. Eğer bu adam hakemi aldatmayı başarıyorsa, o zaman artı kısma giriyor kendimce.
Mesela bir uluslararası maçımızda, bir oyuncumuz rakibe ufak bir hareket yapar ve karşıda ki çakal, tilki vs. kendini yere atar. Hakem kırmızıyı basar. O sırada yorumcu atlar; "bizim oyuncularımız da bu kurnazlık yokki. Hasan'a(atıyorum) yapılsa bu hareket, o da karşılık verir bi yumruk atardı. Atacaksın kardeşim kendini yere." -Bunun gibi bişey yaşamadığını söyleyen erkişi yalancıdır. Neyse konu bu değil.- Yani demek istediğim, bu ve buna benzer birçok tilkilik futbolun doğasında var arkadaş. Ki ben bundan 12-13 sene önce, minik takımlarda oynarken bile kendimi attığımı gayet iyi bilirim. O zaman ne Arifler vardı örnek olabilecek, ne de futbolu izlerken herbişeyini bilerek izliyorduk...

Tamam Keita komik bir hareket yapmış olabilir. Çok güldüm ben açıkçası. Ama o olaydan önce Fil Dişili oyuncuları çileden çıkartan Kaka kartı görüp atıldı mı? Evet. Demek ki sonuç başarılı.

Sonuç olarak bir futbolcuyu eleştirirken, yargıya varırken önce kafayı bi öne eğip düşünmeliyiz. O anda, o ruh haliyle hangimiz etikliği, vs düşünür..?

1 yorum:

mirmak dedi ki...

Keita'ya sallayan insanlar acaba Fabiano'yu da eleştirecekler mi bakalım...